Nutriționistul Mihaela Bilic, despre vedeta iernii: „Răsfățați-vă cu o ceașcă de…”

De Maria Mocanu
20 decembrie, 2018

Nutriționistul Mihaela Bilic, despre vedeta iernii. Medicul nutriționist dezvăluie într-o postare pe Facebook, vedeta iernii. Este vorba de un desert clasic: ciocolata caldă. Este o reinterpretare, după o rețetă foarte cunoscută, o opțiune revigorantă și energizantă de bună dispoziție. 

„Ciocolata caldă- un deliciu de sezon
Dacă tot mi-am câștigat reputația de nutriționist care nu interzice nimic, profit de acest lucru și vă propun un desert clasic reinterpretat: ciocolată caldă. Prezentă tot mai des pe meniurile cafenelelor și restaurantelor, ciocolata băută din ceașcă/cană tinde să devină vedeta iernii, detronând astfel nu doar ceaiul și cafeaua, dar și vinul fiert- mai delicat de consumat dacă ești la volan.
De unde ideea de a topi ciocolata și a transforma-o într-o băutură? Aș spune că nu e nimic nou în asta, dacă ținem cont că la origini ciocolata se consuma doar sub formă lichidă iar ritualul de preparare era extrem de complex și presupunea râșnirea și fierberea boabelor de cacao. Tot la origini ciocolata era considerată un tonic cu proprietăți revigorante și energizante și, asemănător cafelei, avea gust amar. Abia după ce a traversat oceanul și a ajuns în Spania rețeta ciocolatei a fost îmbunătățită/îndulcită, băutura rezultată prin adaosul de zahăr cucerind rapid toată Europa. Nu știu dacă meritul transformării ei într-un produs solid (tableta de ciocolată) revine Franței sau Elveției, cert este că ciocolata este în prezent produsul premium la categoria dulciuri.
Dacă la capitolul plăcerea gustului supremația ei este incontestabilă și la capitolul nutrienți are o mulțime de elemente valoroase în structură, cu condiția să fie o ciocolată de calitate, cu procent mare de cacao. Cât despre calorii, nu merită numărate, atât timp cât porția corectă e de 2-3 bucățele. Important este să știm că ciocolata e un aliment cu densitate calorică mare (calorii multe concentrate într-un volum mic), dar așa sunt și oleaginoasele (nuci, alune, semințe), brânzeturile, mezelurile etc. Consumul de ciocolată are beneficii reale pentru sănătate, spre deosebire de zahăr care conține doar calorii goale.
Iar dacă vorbim de densitate calorică mare, care credeți că e metoda practică prin care o putem diminua? Ei bine, ati ghicit: diluând-o cu apă! Din câteva bucățele de ciocolată, pe care există riscul să le înghițim nemestecate, putem obține o ceașcă de lichid cald cu gust de ciocolată pe care să o savurăm pe îndelete timp de câteva minute. Ne întoarcem astfel la un ritual care să necesite o mică pauză, un loc special pentru servire (nu o bei în mers) și un timp mai îndelungat de degustare (fiind fierbinte esti obligat să o sorbi cu înghițituri mici, altfel te-ai ars). Ca variante de rețetă în loc de apă poate fi diluată cu lapte, pentru că și laptele înseamnă 87% apă. In plus fiecare este liber să adauge ingrediente care să o individualizeze și să o aromatizeze în funcție de preferințele personale: vanilie, scorțișoară, rom, coniac, frișcă, caramel sau ce combinație simțiți că vă face bine, totul e permis! Nu mai spun că puteți înmuia în ea, ca într-un fondue, bucățele de fructe sau biscuiți, bezea, turtă dulce, cozonac… S-a deschis sezonul Sărbătorilor de iarnă, deci răsfățați-vă cu o ceașcă de ciocolată fierbinte și parfumată- plăcere diluată, nevinovată și garantată!”

Ultimele stiri

Articole similare

Lasa un comentariu